Unghästträning

Nu har det blivit unghästträning i 2 dagar! Igår kom pålitliga Malin och skrittade Carismo och jag tömkörde brevid med Passion. Det var tredje gången vi tömkörde och det går hur bra som helst. Igår travade vi en liten bit och det är då det blir så tydligt vilken dålig kondition man har!! Idag har jag och Jessica varit till ridhuset med unghästarna och släppt dom. Vi satte upp ett litet kryss och det gick väl sådär......................men nästa gång ska vi bygga upp en riktig löshoppningsbana så då kommer det att gå skitbra såklart!! Förhoppningsvis behöver vi inte springa lika mycket själva då.
Har även hunnit baka muffins nu när jag kom in från stallet och känner mej som en riktigt snäll hemmafru..............men jag hade fuskat lite. Benjamin och jag gjorde smeten innan jag åkte till ridhuset för vi fick ju ändå vänta på Benjamins pappa innan jag skulle åka (han är inte så snabb) så jag hade färdig smet i kylen när jag kom in. Kom på kaffe i morgon så får ni smaka, eller jag kanske tar med några till Ninaträningen i morgon så om ni är där och tittar kan ni få muffins!! Många muffins här men dåligt med muff sa gubben!! Köp en sa jag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0