Fantastiskt!

Är det inte helt fantastiskt ändå att man får vakna varje morgon? Solen skiner, fåglarna kvittrar och det är 70 cm snö! Även fast man längtar till våren nu men man vet ju att  den kommer ju förr eller senare. Man kan drömma om saker man vill göra, ibland blir det som man tänkt sej och ibland inte. Spelar det nån roll egentligen, man lever ju bara en gång och man vet aldrig hur länge, se till att ha roligt så länge det varar!
En morgon när jag hade sovmorgon men inte kunde sova (är inte det typiskt) så tänkte jag på vad Åsas mamma Ulla brukar säga. Det finns ett lock till alla kastruller! Och det är ju helt sant, man köper ju kastrullen med lock men så händer något i skåpet! Ibland hittar man inga lock alls, ibland hittar man en massa lock och kastruller men inga passar ihop, ibland hittar man ett lock som nästan passar, det funkar men man kan också se att det är inte helt perfekt. Man kan nöja sej med det vissa dagar och vissa dagar retar man upp sej på att det inte passar helt. Nån enstaka gång har man turen att hitta det rätta locket till kastrullen och då känner man direkt att det passar............

Kommentarer
Postat av: Jessica

Så sant, så sant...



Jag har tur för jag har hittat rätt lock till min kastrull!



Kram

2009-02-27 @ 12:18:54
URL: http://jessiejames.blogg.se/
Postat av: Tin

Härligt inlägg! Det är lite rörigt i mina kastrullskåp just nu eftersom jag inte har tillgång till mitt hus och kan ordna upp oredan :) You know the story. Kram

2009-02-27 @ 22:47:35
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0