dagens tips!

Har börjat samla på mej lite julklappar och det är så kul när man kan göra fynd! Som dom flesta vet har jag som hobby att gå på auktion och loppisar men även att fynda i vanliga butiker. Passar på när det är rea. Om det är billigt har jag lättare att se möjligheterna! Betalar jag fullpris vill man ju att varan ska vara perfekt från början. Har man köpt något billigt på en loppis och målar och man inte blir nöjd så kan man slänga bara!
Jag var på loppis i söndags på gamla Jernet och fyndade 4 ljusstakar för nästan inga pengar alls! Har målat 2 av dom och så här blev resultatet!
Dessa är i gjutjärn eller nåt sånt och liknande vita finns i en inredningsbutik i Mora för 129:- st. Man kan också hitta träljusstakar och lampfötter för en billig peng på loppis och bara spreja vita........eller annan färg och man vill såklart.


             


Jag har också varit på Vackra hem i Mora och fyndat 2 ljuslyktor som det var 50% på! Jag var där förra veckan och köpte en som jag har målat vit och blev så nöjd så jag var där idag och köpte en till.
Jag använder vit sprejfärg när jag målar sånna här saker. Finns i matt, halvblank och blank och jag använder lite olika. Jag har nästan alltid en burk hemma så det är bara att hänga upp grejerna i sadelkammaren och spreja! Har man ett garage underlättar ju det arbetet lite!!!
Har ju varit på auktion och fyndat också, i lördags i Rättvik HELA dan och i söndags la jag bud på en massa saker på en auktion i Borlänge. (Som min sambo fick hämta sen!) Ska försöka visa i morgon vad jag "fick"!

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0